سفارش تبلیغ
صبا ویژن

(حضرت زینب (س

رسالت حضرت زینب (س)

نوشتن درباره رسالت حضرت زینب کاری بس مشکل و طاقت فرساست، اما بر حسب ضرورت و تکمیل بحث، اشاره‏ای کوتاه و مختصر به آن می‏کنیم: چون زینب تربیت شده خاندان وحی و امامت بود و به حقیقت دین آشنایی کامل داشت، وقتی دین را در دست عده‏ای ستم‏گر دید و مردم زمانه را از ظلم و جور حکام خود غافل یافت به صرافت دریافت اگر مردم را به گونه‏ای از بدعت‏ها و ظلم و ستم‏ها و ناحق بودن حاکمان زمانه آگاه نسازند از دین چیزی جز ظاهر آن باقی نمی‏ماند، از این رو با امام حسین(ع) همراه شد به امید آن که نادرستی‏ها و ناشایستگی‏ها را از دین بزدایند. البته تا زمانی که امام حسین(ع) در قید حیات بودند ایشان در همه امور از امام(ع) اطاعت می‏کرد، اما وقتی متوجه شد از مردان بنی‏هاشم کسی جز امام زین العابدین(ع) باقی نمانده و او هم چنان رنجور است که تا مدت‏ها توان ندارد به وظایف امامت خویش قیام کند تصمیم گرفت در کنار امام سجاد(ع) به رسالتی که برای خویش احساس می‏کرد عمل نماید. زینب(س) موارد زیر را از وظایف اصلی رسالت خویش می‏دانست:
1. سعی داشت در هر فرصتی با خطبه و سخنرانی عمّال و حکومتیان را رسوا سازد و مردم را از جنایتی که آنان مرتکب شده بودند آگاه نماید، تا با مفتضح ساختن دستگاه حکومتی خون عزیزانش هدر نرود و انقلاب کربلا بی‏ثمر نماند، انقلابی که ثمره‏اش معیاری برای تمیز حق از ناحق بود.
2. آرامش دادن به زنان و کودکان داغدیده تا مبادا با ناله و شیون دشمن کام گردند و دشمن از حال رقت بار آنان شاد شود.
3. سومین وظیفه‏ای که زینب(س) خویش را به آن ملزم می‏دید مراقبت از امام سجاد(ع) بود، به همین علت خود را در جلو شمشیرهایی می‏انداخت که قصد داشتند امام را به شهادت برسانند.

گریه امام زمان بر اسیرى زینب(س)

حاج ملا سلطانعلى، که از جمله عابدان و زاهدان بود، مى گوید:
در خواب به محضر مبارک امام زمان (ع) مشرف شدم ، عرض کردم : مولاى من ! آنچه در زیارت ناحیه مقدسه ذکر شده است که فَلَاندبَنَّکَ صَباحاً وَ مَساءً وَ لَاَبکِیَّنَ عَینُک بَدَلَ الدُموعِ دَماً صحیح است؟

فرمود: آرى!
گفتم: آن مصیبتى که در سوگ آن، به جاى اشک خون گریه مى‌کنید، کدام است؟ آن مصیبت على اکبر است؟
فرمود: نه! اگر على اکبر زنده بود، او هم در این مصیبت، خون گریه مى‌کرد!
گفتم : آیا مقصود مصیبت حضرت عباس (ع) است؟
فرمود: نه! بلکه اگر حضرت عباس هم در قید حیات بود، او نیز در این مصیبت خون گریه مى‌کرد!
عرض کردم: آیا مصیبت حضرت سیدالشهداء (ع) است؟
فرمود: نه! اگر حضرت سید الشهداء (ع) هم بود، در این مصیبت خون گریه مى‌کرد!
پرسیدم: پس این کدام مصیبت است؟ 
                                  فرمود:

مصیبت اسیری عمه‌ام زینب (س) است.

وفات حضرت زینب(س)

محققان درباره تاریخ وفات حضرت زینب و محل دفن آن بزرگوار به یک رأی و نظر نیستند، اما بیشترینه آنان بر این عقیده تأکید دارند که زینب(س) بعد از واقعه عاشورا یک سال و نیم بیشتر زنده نبود و قبر آن حضرت در شام است.

حضرت زینب

منابع : نشریه پاسدار گمنام
        200 داستان از فضضایل و کرامات حضرت زینب
       
aviny.com
-------------------------
انشاءلله سه شنبه شب با اردویی که سایت رسانیک گذاشته حرکت میکنیم به سمت مشهد. نائب الزیاره دوستان هستیم.

پرشین بلاگ را چه شده ؟
واقعا عجیبه ! اینها که دم از بهترین و بزرگترین سرویس وبلاگ فارسی را میزنند چه توجیهی برای هک شدن این سایت با این مقدار مخاطب و بازدیدکننده و امکانات را دارند ! اخیرا هم که تولد 5 سالگی پرشین بلاگ رو جشن گرفتند ... !
هنوز هم مشکلات سایت حل نشده و ما همچنان نگران وضعیت پرشین بلاگ هستیم.


 کلمات کلیدی :عکس، حضرت زینب

ارسال به بالاترين ارسال به فرند فيد ارسال به Digg ارسال به دنباله ارسال به Google ارسال به Reddit ارسال به Technorati ارسال به فیس بوک

حریم یاس ::: شنبه 86 شهریور 10 ::: ساعت 12:18 عصر

محبت دوستان ()نظر


بازدیدهای امروز: 13 //  بازدیدهای دیروز: 19 //  بازدید کل  : 389471
Design By HarimeYas.ir

-->