سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد پرشین

متاسفانه همونطور که میدونید دامنه persianblog..com هک شد

اونم توسط هکرهای عراقی ! یا شاید هم ایرانی !! (هنوز خودشون هم نمی‌دونن و توی بیانیه‌های مختلف اظهار نظرهای مختلف می‌کنن... !)

اگر فرض را براین بگذاریم که این دامنه توسط هکرهای عراقی هک شده واقعا جای تاسف داره اولین سرویس دهنده وبلاگ فارسی با این حجم مخاطب هک بشه !

تا اونجا که بنده اطلاع دارم دزیدن دامین به همین راحتی‌ها نیست، اونم یه همچین دامینی با مدیران گردن‌کلفتش...

خوب اگر با وجود خبرهایی(یکیش تغییر درخواست کاربران توسط بعضی از ISPها و هدایت به دامنه‌ی IR) که می‌رسه، فرض رو بر این بگیریم که دامین واقعاً توسط شخص دیگری غیر از بوترابی!!! دزدیده شده، براحتی باید بشه اون رو پس گرفت ایضاً با توجه به گردن کلفتی مدیرانش.(توضیح اینکه حتی اگر کسی دامنه‌ای را قبل از شما ثبت کنه و شما بتونید توی دادگاه بین‌المللی با حضور ICANN ثابت کنید که شما حق بیشتری نسبت به این دامنه دارید، دامنه از اون شخص گرفته و به شما واگذار میشه... حالا دزدیده شدن که دیگه جای خودش رو داره)

و موضوع دیگر اینکه قطعاً دزدیده شدن دامین هیچ ربطی به کدنویسی سیستم وبلاگ نداره.(چیزی که مدیران در آخرین اطلاعیه اعلام کردند.) و حالا با کدنویسی جدید حل بشه...

الان حدود ? سال است که در این سایت وبلاگ دارم و مشغول هستم. تمام سرویس‌دهندگان وبلاگ فارسی که بعد از پرشین‌بلاگ احداث شدند روند رو به رشد خودشون رو ادامه دادند و هر روز بر مخابانشون اضافه میشد و در مقابل ایشان هم امکانات سرور را بیشتر و بهتر میکردند

ولی متاسفانه مسئولان پرشین‌بلاگ هیچ سعیی در بهبود کیفیت سایت نداشتند تا اینکه هک شدند !

با وجود قول مسئولان و شخص آقای ابوترابی مبنی بر بازگرداندن دامین مذکور کماکان نتونستند و ناکام باقی ماندند. الان که آدرس : persianblog..com باز میکنیم با متن زیر روبرو میشیم :

برشین بلاگ در حال بروز رسانی میباشد لطفا چند روز بعد مراجعه فرماید.
این وب سایت(پرشین‌بلاگ) به فروش میرسد برای اطلاعات بیشتر با ایمیل زیل تماس حاصل فرمایید

NNC@USA.COM

حال علی رغم میل باطنی باید از این سرورقدیمی خداحافظی کنم ...

-------------------

آقای بوترابی

این که شما حرفهای ضد و نقیض می زنید بر هیچ کس پوشیده نیست

این هم دو تا مدرک مربوط به کامنتی که گذاشتید :

خبرگزاری فارس: پرشین بلاگ طی اطلاعیه ای اعلام کرد: دامنه اینترنتی PersianBlog.com مورد تعرض و سرقت هکرهای عراقی قرار گرفته است.

اینم پرشین وبلاگ خودتون : که ضمن اشاره به اینکه هکرها شناسایی شدند ذکر شده که هکرها عراقی هستند. ضمن اینکه اینم اضافه کنم سایت پرشین وبلاگ نیز در این هک مورد حمله قرار گرفته بود و حتی بر روی صفحه اصلی آن نام هکرها(محمد و ..) و دلیل آنها برای هک هم موجود بود که نمیدانم چرا بعد از چند ساعت پرشین بلاگ توانست این سایت را به حالت اول بازگرداند ولی سایت مهتر خود یعنی پرشین بلاگ را نه !!!

و اینکه عرض کردم هنوز که به سایت پرشین که میام این پیغام رو میبینیم... معنیش این نیست که این بیانیه رو به نقل از هکر گفتم. نمی دونم متوجه میشید یا خودتون رو به کم توجهی میزنید !

بحث دیگری هم که بیشتر متخصصان به اون ازعان دارن اینکه که اقدامی که صورت گرفته است تنها از طریق دسترسی به کد کاربری و کلمه عبور مدیر سایت ممکن بوده است. در واقع در این ماجرا هک صورت نگرفته است و تنها فردی با دسترسی به USER , PASSWORD مدیر رجیستری سایت اقدام به تغییر مشخصات مالک دامنه و DNS های پرشین بلاگ از روی آن کرده است. به این ترتیب بیش از آنکه احتمال هک از طریق اقدامات مخرب نرم افزاری و هک دامنه برای این مورد وجود داشته باشد مشکل پیش آمده ناشی از سهل انگاری و بی تدبیری مدیران سایت و یا مسائل پشت پرده بوده است.


 کلمات کلیدی :پرشین بلاگ

ارسال به بالاترين ارسال به فرند فيد ارسال به Digg ارسال به دنباله ارسال به Google ارسال به Reddit ارسال به Technorati ارسال به فیس بوک

حریم یاس ::: شنبه 86 شهریور 10 ::: ساعت 12:22 عصر

محبت دوستان ()نظر


بازدیدهای امروز: 5 //  بازدیدهای دیروز: 55 //  بازدید کل  : 390012
Design By HarimeYas.ir

-->