سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لعنت خدا بر سه خلیفه به ناحق

 السلام علیک یا ابا صالح المهدی

سلام
روز نهم ربیع و آغاز ولایت حضرت ولی امر صاحب الزمان (غدیر ثانی) رو به همه دوستان تبریک میگم ..
تو مطلب قبلیم یه کم گنده گنده صبحت کرده بودم که بضیا خورده گرفتند .. خب باشه ..  این دفعه راحت تر، روانتر و برای اینکه همه بخونن سعی کردم خلاصه صحبت کنم ..
یه تحقیقی که قبلا انجام دادم درباره لعن بر سه خلیفه به ناحق و اینکه آیا لعن بر آنها درست است یا نه .. چون هر از گاهی با همین بچه شیعه ها برخورد داشتم که نهی از لعن گفتن میکردن به دلیل عدم آگاهی و نپرداختن به موضوع تبری که در کنار تولی در دین آمده است . این باعث شده تا خیلی از مردم از این مهم (لعن گفتن) قافل باشند !

 

با توجه به آیه 58 سوره احزاب :
قال الله تعالی : همانا کسانیکه خداوند و رسولش را اذیت میکنند، خداوند آنها را در دنیا و آخرت لعنت کرده و عذاب دردنانکی برای آنها فراهم نموده.

و فرمایش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) که  : فاطمه پاره تن من است، هر کس او را اذیت کند مرا اذیت کرده و هر کس مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده است . سند مورد قبول اهل سنت (صحیح بخاری. ج 5)
حضرت فاطمه زهرا (س) به آن دو نفر(اولی و دومی) فرمودند : بخدا قسم که شما دو نفر مرا اذیت کردید . (بحار - 171.43)
پس آنها که حضرت فاطمه زهرا پاره تن پیامبر را اذیت کردند، حضرت رسول اکرم (ص) و خداوند را اذیت نموده اند پس خداوند هم آنان را لعنت نموده اند ..
و فرازی از زیارت عاشورا :
اللهم خص انت اول ظالم بالعن منی وابدا به اولا، ثم العن الثانی و الثالث و الرابع اللهم العن هم جمیعا .
امام صادق میفرمایند : ما طایفه بنی هاشم به بزرگ و کوچکمان امر می کنیم که آن دو نفر (اولی و دومی) را سب نموده و از آنها بیزاری جویند . (بحار الانوار - 323.47)
و  نیز نقل از امام صادق (ع) که ایشان بعد از هر نماز واجب خود چهار مرد و چهار زن را لعن میفرمود . از مردها اولی و دومی و سومی و معاویه و از زنها عایشه و حفصه و هنده و ام الحکم خواهر معاویه . (فروع کافی 342.3)
 

با توجه به این موارد که سعی کردم خلاصه وار بگم دیگر جایی برای تعلل نیست .

لعن علی عدوک یا علی .. اولی و دومی و سومی ...


 کلمات کلیدی :تبری، نهم ربیع، عیدالزهرا

ارسال به بالاترين ارسال به فرند فيد ارسال به Digg ارسال به دنباله ارسال به Google ارسال به Reddit ارسال به Technorati ارسال به فیس بوک

حریم یاس ::: دوشنبه 86 اسفند 27 ::: ساعت 2:14 عصر

محبت دوستان ()نظر


بازدیدهای امروز: 11 //  بازدیدهای دیروز: 18 //  بازدید کل  : 389761
Design By HarimeYas.ir

-->