سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غار علی‏صدر شگفت‏انگیزترین غارجهان

غار علی‌صدر یکی از غارهای عمیق جهان است. این غار در استان همدان واقع شده. محوطه غار دالانهای پیچ در پیچ ودهلیز های متعددی دارد از مجموعه رشته آبها ،دریاچه بزرگی در درون غار بوجود آمده وآب داخل غار بسیار زلال است. از این رو نفوذ به عمق غار تنها با قایق میسر است. غار علی‌صدر یکی از جاذبه‌های جهانگردی استان همدان می باشد.

زمین شناسان قدمت سنگهای این غار را به دوره ژوراسیک از دوران دوم زمین شناسی ( 190-136 میلیون سال قبل) نسبت میدهند


مردم روستای علی صدر و روستاهای اطراف، از قدیم الایام به وجود این غار پی برده بودند و از آب آن بهره برداری می‌کردند. تا اینکه در5 مهرماه 1342 شمسی گروهی 14 نفره از اعضای هیئت کوه نوردی همدان، غار علی صدر را مورد بازدید و کاوش قراردادند و توانستند با وسایل ابتدایی، مانند فانوس و تیوپ لاستیکی،مسافتی از غار را طی کنند. در سال 1346 با پخش خبر کشف این غار شگفت انگیز و بی انتها درسطح رسانه های ملی، سیل محققان، کوه نوردان و علاقه مندان به آثار طبیعی به سوی آن سرازیر شد.

در سال 1352 کوه نوردان همدان دهانه و ورودی غار را به قطر 50 سانتی متر تعریض کردند و از سال 1354 استفاده عمومی از غار علیصدر آغاز شد. از آن روز تاکنون جهت سهولت بازدید و رفاه حال گردشگران کارهای زیادی درون غار انجام شده که علاوه بر افزایش طول مسیر آبی برای قایقرانی، مسیرهایی در خشکی به مسیر بازدید افزوذه گشته که مناظر جدید و بدیعی را در جلوی دیدگان مشتاق گردشگران قرار می‌دهد.

منبع : سایت آفتاب
غار علی‏صدر

 

 

-----

جای همه دوستان خالی، امسال تعطیلات عید همدان رفتم و از جاذبه های تاریخی این استان دیدن کردم. واقعا شهری زیبا و با تاریخی کهن است.
پیشنهاد میکنم دیدن غار علیصدر که به حق اعجاب انگیزترین غار جهان است را از دست ندهید.

----

پیامبر رحمه اللعالمین بود و صادق آل محمد اهل علم و دانش
و ما نیز اگر اندکی بیشتر مثل آنها باشیم، همه روزهایمان عید می شود.
این ایام خجسته را خدمت همه دوستان تبریک میگم.


 کلمات کلیدی :عکس، غار علی صدر

ارسال به بالاترين ارسال به فرند فيد ارسال به Digg ارسال به دنباله ارسال به Google ارسال به Reddit ارسال به Technorati ارسال به فیس بوک

حریم یاس ::: دوشنبه 87 فروردین 5 ::: ساعت 2:18 عصر

محبت دوستان ()نظر


بازدیدهای امروز: 1 //  بازدیدهای دیروز: 13 //  بازدید کل  : 389764
Design By HarimeYas.ir

-->