سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج)

مسئله امامت و جانشینی پیامبر، از مهم ترین و گسترده ترین موضوعاتی است که  در طول چهارده قرن گذشته، همواره مورد توجه مسلمانان و محل بحثهای فراوان بوده است .
 شناخت و جدا کردن حق از باطل و آگاهی بر مبانی اعتقادی و لزوم تقویت آن در برابر تبلیغات مسموم و زهرآگینی که بعضا با الفاظ فریبنده و گمراه کننده همراه است، ضرورت پرداختن به چنین مباحثی را بیشتر می نماید .
ضمن اینکه در ادامه به مسئله تبرّی نیز پرداخته خواهد شد . به امید همکاری و مساعدت شما دوستان ارجمند ...
 ... پیامبر در حالی که چشمانش اشک آلود شده بود فرمود : ای فاطمه مگر نمی دانی ما اهل بیتی هستیم که خداوند برای ما آخرت را بر دنیا ترجیح داده و فنا را بر همه خلقش حتمی نموده است  .
 خداوند تبارکی و تعالی توجهی به زمین نموده و مرا از میان آنان انتخاب کرد و به پیامبری بر گزید . سپس برای دوم بار توجهی به زمین نموده و همسر تو (حضرت علی (ع) ) را انتخاب کرده و به من دستور داد تا تو را به ازدواج وی در آورم و او را بعنوان برادر و وزیر و وصی و جانشین خود و امتم قرار دهم .
 پس پدر تو برترین انبیا و رسولان خداوند است و شوهر تو بهترین اوصیا و وزیران است و تو اول کسی از خاندان من هستی که به من ملحق می شوی .
 سپس خداوند توجهی به زمین کرد و تو را و یازده نفر از فرزندانت و فرزندان شوهرت را که از نسل تو هستند انتخاب نمود ...

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مهدی از فرزندان من است، نامش نام من (م ح م د) و کنیه اش کنیه من (ابوالقاسم) می باشد، ‌در صورت و سیرت از همه کس به من شبیه تر است. برای او غیبتی است که در آن مردم دچار حیرت می گردند و بسیاری از دسته ها و گروههای مردم، گمراه می شوند، آنگاه مانند ستاره تابانی از پرده غیبت بدر آید و زمین را پر از عدل و داد کند آن چنان که پر از ظلم و ستم شده باشد.

آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) و فرارسیدن ایام شادی اهل بیت بر عموم شیعیان مبارک.

امام زمان

بحار : ج 28 ص 54 ح 22
 امالی شیخ طوسی : ج 1 ص 154

پست بعدی پیرامون تبری است. پیگیری نمائید 


 کلمات کلیدی :حضرت مهدی، عیدالزهرا

ارسال به بالاترين ارسال به فرند فيد ارسال به Digg ارسال به دنباله ارسال به Google ارسال به Reddit ارسال به Technorati ارسال به فیس بوک

حریم یاس ::: یکشنبه 86 اسفند 26 ::: ساعت 4:9 عصر

محبت دوستان ()نظر


بازدیدهای امروز: 44 //  بازدیدهای دیروز: 55 //  بازدید کل  : 390106
Design By HarimeYas.ir

-->